Nógrádi Méhészbolt

Általános kereskedelmi feltételek

www.apiprodukt.eu internetes oldal (webáruház)

APIPRODUKT s.r.o., Besztrecebányai nyilvántartást vezető cégbíróság, sz. 15632/S, bekezdés: Sro Adószám: 44496273, Cégjegyzékszám: 2022711482, közösségi adószám: SK2022711482 §4 szerint, székhelye: J. A. Komenského 68, Želovce 991 06, Slovenská republika, igazgató: Ing. Ján Furák

Székhelye: APIPRODUKT s.r.o., J. A. Komenského 68, Želovce 991 06, Slovenská republika
Cím/ a bolt címe: APIPRODUKT s.r.o. J. A. Komenského 67, 991 06 Želovce, SR
Mobiltelefon: 70 35 65 300, +421474893114
Email: shop@furak.eu
Felügyelő szervezet: Besztercebánya-i régió kereskedelmi felügyelősége ( Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj), Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1, SR.

I. cikkely

Általános feltételek

  1. Ezek az általános kereskedelmi feltételek a szerződő felekre vonatkoznak, amelyek létrejönnek az eladó és vásárló között (magán vagy jogi személy) a Ptk. 40/ 1964 sz. törvénye alapján és annak későbbi módosítása alapján, továbbá a fogyasztóvédelmi  250/2007 sz. törvény szerint és  a 2014.március 25.-i 102/2014 sz. törvénye alapján a  fogyasztó védelemről az áru értékesítésénél vagy szolgálatok nyújtásánál a távollévők között megkötött szerződés alapján, amit az eladó üzlethelységein kívül kötöttek meg és azok későbbi módosításáról. A magány személyekkel való szerződés kötésre (és más jogi viszonyokra, amelyek következhetnek a szerződési viszonyból) e általános kereskedelmi feltételeken kívül továbbá vonatkozik a Ptk. 40/1964 törvénye és annak későbbi módosítása, továbbá főként a  108/2024-es törvénye a  fogyasztó védelemről az áru értékesítésénél vagy szolgálatok nyújtásánál a távollévők között megkötött szerződés alapján, amelyet az eladó üzlethelységein kívül kötöttek meg és azok későbbi módosításáról (151/2014 sz., 173/2015 sz., 391/2015 sz. törvények alapján). A jogi személyekkel, ill. a magány személyekkel – vállalkozókkal (pl. magán vállalkozó) (és más jogi viszonyokra, amelyek következhetnek a szerződési viszonyból) történő szerződéskötésre a kereskedelmi törvénykönyv 513/1991sz. törvénye vonatkozik.
  1. Az eladó az: APIPRODUKT s.r.o., Besztrecebányai  nyilvántartást vezető cégbíróság, sz. 15632/S, bekezdés: Sro Adószám: 44496273, Cégjegyzékszám: 2022711482, közösségi adószám: SK2022711482 §4 szerint, székhelye: J.A. Komenského 68, Želovce 991 06, Slovenská republika, ügyvezető: Ing. Ján Furák 
     
  2. Eladónak tekinthető az a személy is, aki a szerződés megkötésénél és fogyasztói szerződés betartása közben a vállalkozás tárgyát végzi el, vagy az a személy, aki az Ő nevében vagy számlája alatt lép fel. Ez eladó továbbá az a személy is, aki:
    1. az e-kereskedelmi rendszer szolgáltatója, amelyet az eladó honlapján működtet (a továbbiakban „webáruház” vagy csupán „e-shop“).
    2. az információs rendszer üzemeltetője /az információs rendszerek a 136/2014 sz. törvényének értelmében a személyes adatok védelméről szóló törvény alapján és annak későbbi módosításai szerint.
  3. Minden magány vagy jogi személy vásárlónak tekinthető, aki kitöltötte és elküldte a megrendelést az internetes oldalon keresztül, kapott elektronikus levelet annak elfogadásáról és kifizette a termék árát.  
  4. Szintén mindenki vásárlónak tekinthető, aki telefonon vagy elektronikus levél útján adta le a megrendelését, és elfogadta az elektronikus úton elküldött árajánlatot és együtt értett ezekkel az Általános kereskedelmi feltételekkel.   
  5. Fogyasztó az a személy, aki fogyasztó vagy vállalkozó. A 108/2024-es fogyasztóvédelmi törvényre  vonatkozó jogok csak a kereskedő és a vásárló között megkötött szerződésre vonatkoznak.
  • fogyasztó az a magánszemély, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem jár el üzleti tevékenysége vagy szakmai körében.
  • kereskedő az a személy, aki a szerződés megkötése és teljesítése során üzleti tevékenysége vagy hivatása keretében jár el

Felügyelő szervezet: Besztercebánya-i régió kereskedelmi felügyelősége (Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj), Dolná 46, 974 00  Banská Bystrica 1, SR. 

  1. Fogyasztónak, sem vállalati ügyfélnek nem minősül, az aki a cég számára vásárol (a megrendelés során feltünteti az adószámát, cégjegyzékszámát stb.). A vállalati ügyfeleknek nincs joguk a termék visszatérítésére indoklás nélkül vagy a szerződéstől való visszalépésre. Az ilyen ügyfél és az eladó közti viszonyra ugyanis nem a Polgári törvénykönyv vonatkozik, hanem a Kereskedelmi Törvénykönyv.
  2. Fogyasztónak nem tekinthetőek azok a magány személyek, akik a termékeket a saját vállalkozásuk teljesítésére használnák.  
  3. A távszerződést a jogalkotók úgy határozta meg, mind a fogyasztó és az eladó közti megegyezett és lezárt szerződést, amelyet kizárólag egy vagy több távközlési eszköz segítségével kötöttek meg a fogyasztó és eladó fizikai ott léte nélkül, főként a webáruház székhelyén, elektronikus levelezéssel, telefonon, faxszal, levéllel vagy katalógusból való rendelés során.  
  4. Az üzlethelységen kívül megkötött szerződés úgy van jellemezve, mint az eladó és fogyasztó közti szerződés, amelyet:
  • fizikai jelenlét során megkötött a fogyasztó és az eladó egymást közt, olyan helyen, ami nem az eladó üzemeltető területe,  
  • a fogyasztó ajánlott fel, olyan helyen, ami nem az eladó üzemeltető területe,  
  • az eladó üzemeltető területén vagy távolsági kommunikáció eszköz segítségével kötöttek meg azonnal a fogyasztó személyes felhívása után az eladás helyén, ami nem az eladó üzemeltető területe, vagy
  • egy eladási rendezvény kapcsán volt eladva.
  1. Az üzemeltető terület jellemzése – üzem vagy más terület, ahol az eladó többnyire elvégzi üzleti tevékenységét vagy munkáját.
  2. Szerződésnek, amely tárgya a termék eladása és felhasználása e törvény értelmében, tekinthető minden olyan szerződés,
    1. ami alapján a fogyasztó tulajdonába kerül a termék, amit kifizetett, főként az adás-vételi szerződés és szerződés a munka elvégzésről, vagy  
    2. melynek tárgy a termék eladása vagy szolgálat nyújtása.
  3. Abban az esetben, ha az elektronikus úton megkötött szerződés alapján a fogyasztó fizetésre köteles, az eladó köteles azonnal a megrendelés elküldése után a fogyasztót egyértelműen felvilágosítani a: 
  • termék fő tulajdonságairól vagy szolgáltatás jellemzőiről, olyan mértékben, amely megfelel a felhasznált kommunikációs eszköznek a terméknek vagy a szolgáltatásnak.  
  • a termék vagy szolgálat végső áráról beleértve az összes terhelési díjat,
  • szerződés tartamáról, ha határozott idejű szerződésről van szó vagy olyanról, ahol automatikusan meghosszabbodik a lejárati ideje, és a szerződéstől való visszalépés feltételeit is, és
  • a fogyasztó szerződési kötelezettségének hatályáról, ha a szerződésben bele van foglalva az ilyen kötelezettség.  Ez a rendelet, amely megszabja az eladónak a tájékoztatást arra szolgál, hogy a fogyasztó a megrendelése befejezése előtt alaposan áttanulmányozza a lényeges információkat, és dönteni tudjon a termék, ill. szolgáltatás megvásárlásáról.  
  1. Az előfizetés megegyezése e törvény alapján az eladó kötelezi magát a fogyasztónak rendszeres időközönként elküldeni a megrendelt termékeket vagy szolgáltatásokat nyújtani az előfizet időszakban, és a fogyasztó szintén kötelezi magát ezt a terméket vagy szolgáltatást kifizetni az adott időre.
  2. Kiegészítő szerződésnek minősül  az a szerződés, amely alapján a fogyasztó megkapja az árut vagy szolgáltatást, amely kapcsolatban van a távolban megkötött szerződés vagy az eladó üzemeltető területein kívül megkötött szerződés, ha a terméket vagy szolgáltatást az eladó vagy harmadik személy szolgáltatja közös megegyezés alapján, ha a szerződés megkötése idején előre látható volt, hogy a fogyasztó a távolban megkötött szerződés vagy az eladó üzemeletető területén kívül megkötött szerződés végezetéhez nem lesz hajlandó betartani e szerződésből fakadó kötelességeit.
  3. A megrendelés kitöltése és elküldése után elkötelezi magát a fizetésre, és egyaránt igazolja, hogy elolvasta az Általános kereskedelmi feltételeket, ami elválaszthatatlan része minden szerződésnek és mindig kéznél van az eladó honlapján az adott szekcióban.  
  4. A törvény tartós hordozójaként egy olyan eszközt értünk, amely lehetővé teszi a fogyasztónak és az eladónak elmenteni az Ő számára fontos információkat, olyan módon, ami ezt lehetővé teszi ezek felhasználást a jövőben is arra az időszakra, amely jellemző az ilyen típusú információkra, és változatlan formában történő reprodukálására, ezek főként a papír, e-mail, Pen drive, CD, DVD, memória kártya, harddisk.  
  5. Az Általános kereskedelmi feltételek elektronikus tartalmának számítanak e törvény szerint azok az adatok is, amelyek elektromosan jöttek létre, főként számítógépes programok, applikációk, játékok, zene, videók vagy szövegek. 
  6. A megrendelés alatt a kitöltött és elküldött űrlap értetendő, amelyet az eladó rendszere dolgoz fel. Abban az esetben, ha a fogyasztó nem az űrlap kitöltésével szeretne rendelni, a megrendelést leadhatja továbbá telefonon, e-mailen, faxszal vagy az eladó posta címére elküldve.  A megrendelés a fogyasztóról és a megrendelt termékről vagy szolgáltatásról tartalmaz információkat. A megrendelés alapján a fogyasztónak kiállítódik a számla a termék árának kifizetésére. Abban az esetben, ha a fogyasztó telefonon, e-mailen vagy postai kézbesítéssel rendeli meg a terméket az eladó a fogyasztó számára az árajánlatot e-maillel küldi el vagy más módon a megegyezéstől függően.  
  7. Az ÁKF szükségletei szempontjából az eladó tudja a fogyasztóval azt, hogy:
  • A kerámia egy szervetlen szilárd anyag, amelyet magas hőmérsékletű reakciók által állítottak elő szilikátúmból, alumínium-szilikátból, oxidokból, karbidokból és boridból.  A kerámiák általános tulajdonságai kémiai szempontból a nem-reaktivitás, a mechanikus tulajdonságokból a keménység, nagy termikus stabilitás és törékenység és az elektromosakból pedig az, hogy nem vezetik az áramot. Hagyományos kerámiának számítanak azon anyagok, amelyek (alumínium) szilikátok (különösen agyag), mint pl. a tégla, porcelán stb. (vannak, amik már a neolit korból ismertek), további anyagok, amelyeket technikai vagy műszaki kerámiának nevezünk.
  • Dekoráció alatt egy alternatív jelentést érthetünk, amely a helység, asztal feldíszítésére, szépítésére szolgál stb.  
  •  A kerámia állatok kifejezés alatt csupán élettelen állatokat értünk.

II. cikkely

A termék vagy szolgáltatás megrendelése  – adás-vételi szerződés megkötése

  1. Az eladó a fogyasztót egyértelműen értesíti a távszerződés, az eladó üzemeltető területén kívül megkötött szerződés, vagy a fogyasztó megrendelésé alapján megkötött szerződés megkötése előtt a következőkről:
  • a termék fő tulajdonságairól vagy szolgálat jelleméről, olyan mértékben, amely megfelel a használt kommunikáció eszköz, termék és szolgálat fajtájának,
  • nevét és székhelyét, vagy a vállalkozás helyének címét vagy annak a személynek a nevét, aki nevében az eladó fellép,  
  • az eladó telefonszámát és további adatait, amelyek fontosak a fogyasztó és eladó közti kommunikációhoz, főként az elektronikus postacímét, faxszámát, ha rendelkezik ezekkel,
  • abban az esetben, ha az eladó vagy az eladó nevében fellépő személy címe más, mint a b) pontban megadott cím, az eladó vagy az eladó nevében fellepő címét kell megadni, amelyen a fogyasztó benyújthatja a termék vagy szolgálat reklamációját, ahol panaszt tehet vagy más indítványt,  
  • a termék vagy szolgáltatás teljes árát ÁFÁ-val és az összes más adóval együtt a termék vagy szolgáltatás természetét figyelembe  véve, ha ez az összeg nem állapítható meg előre, akkor a módszert, amellyel kiszámolja, tehát az útiköltséget, szállítást, postaköltséget és más előre meg nem állapítható költségeket; abban az esetben ha határozatlan időre megkötött szerződésről van szó egy előfizetésről, az eladó tájékoztatja a fogyasztót a teljes összegről egy bizonyos számlázási időszakért, abban az esetben, ha ez nem állapítható meg előre, akkor a kiszámolás módszerét,
  • a távolsági kommunikációs eszközök árát, amelyet a szerződés megkötésének érdekében használ, ha emeltdíjas szolgáltatásokról van szó,
  • fizetési feltételek, szállítási feltételek, lejárati idő, ameddig az eladó kötelezi magát a termék kiszállítására vagy szolgáltatás nyújtására, továbbá információt a reklamáció, panaszok és egyéb fogyasztói indítványok feladására,
  • információt a fogyasztó jogáról a szerződéstől való visszalépésre, kötelességekre és lejárati időre, és lépésekre a szerződés visszalépésére; az eladó egyaránt a fogyasztó számára kézhez adja az űrlapot a szerződéstől való visszalépésre a 3. sz. melléklet szerint,
  • információt arról, hogy ha a fogyasztó visszalép a szerződéstől, viselni fogja a következményeket, tehát a költséget az áru visszaszállítására az eladó számára a § 10  3.bek. szerint,és ha visszalép a távszerződéstől, akkor az áru visszaszállítására vonatkozó költségeket is, amelyeket a természetétől fogva nem lehet postai úton visszaküldeni,
  • információt egy esetleges fogyasztói kötelességről kifizetni az eladó számára a ténylegesen benyújtott szolgáltatás árát a §10 5. bekezdése szerint, abban az esetben, ha a fogyasztó visszalép a szerződéstől a szolgáltatásokról az után miután az eladónak kifejezetten hozzájárulást adott a §4 6.bekezdése alapján,
  • információt arról, hogy a fogyasztó nem jogosult visszalépni a szerződéstől, vagy információt olyan körülményekről, amelyek miatt elveszti a jogosultságát a szerződés visszalépésétől,   
  • útmutatás az eladó felelőségéről a hibás termékért vagy szolgáltatásért az általános előírás szerint,  
  • információt a garancia létéről és részleteiről egyenesen a gyártótól vagy eladótól szigorúbb elvek lapján, mind ahogyan az a általános előírás,20 feltünteti) – abban az esetben, ha a gyártó vagy eladó lehetővé tesz az ilyen fajta információ átadást, továbbá információt a segítség nyújtás lehetőségéről vagy szolgálatok nyújtásáról a fogyasztók számára, abban az esetben, ha nyújt ilyen fajta segítséget,
  • információt a magatartási kódex létezéséről, amelyet az eladó kötelezte magát betartani, és arról, hogy hogyan férhet hozzá a fogyasztó,  
  • információt a szerződés hosszáról, abban az esetben, ha határozott időszakra kötötték meg, határozatlan időszakra megkötött szerződés esetében vagy szerződésnél, amelynél automatikusan meghosszabbodik a lejárati ideje, és a visszalépés feltételeiről szóló információt is,
  • információt a fogyasztó szerződésből fakadó kötelességeinek minimális időtartamáról, abban az esetben, ha ez érinti a fogyasztót,
  • információt a fogyasztó kötelességéről kifizetni az előleget vagy egyéb pénzügyi biztonsági lépést tenni az eladó kérésére és a kötelességekről, amelyek erre vonatkoznak, abban az esetben, ha ez érinti a fogyasztót,     
  • információt a funkcionalitás vagy az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésekről az elektronikus tartalom biztosításának érdekében, ha ez az adott esetben alkalmas, 
  • az elektronikus tartalom és a hardverrel és szoftverrel való kompatibilitásával kapcsolatos információkat, amelyekről az eladó tud, vagy remélhetőleg tisztában van velük, ha ez az adott esetben alkalmas,  
  • információk a lehetséges vita feltételek megoldásáról alternatív vitarendezés rendszer által; az eladó egyaránt a web oldalán feltünteti az alternatív vitarendezési platformját, amelyen keresztül a fogyasztó ajánlatott tehet az alternatív vitarendezés elkezdésére.
  1. A termékek elektronikus megrendelése a megrendelő űrlap kitöltésével és az ezt követő ár kifizetése a számla alapján egy ajánlat a szerződés megkötésre a fogyasztó oldaláról.  
  2. Az adás-vételi szerződés megkötésének ajánlata alatt az eladó által elkészítet árajánlat  a fogyasztó telefonos vagy e-mailben történő megrendelése által.  Ebben az esetben a szerződés megkötése az árajánlat írásos igazolásával történik, elektronikus úton is. Az eladó oldaláról való megrendelés elfogadása és tehát a szerződés megkötése írásbeli szerződés elfogadásával történik, a fogyasztó védelmi törtvény 108/2024 sz. törvénye alapján (pontosabban §6):

Az eladó köteles a fogyasztó számára a távszerződés megkötése után legkésőbb a termék kiszállítási idejekor egy tartós hordozón kézhez szállítani a megkötött szerződésről szóló igazolást.

  1. A „megrendelési” űrlapon keresztül véghezvitt megrendelés esetében, a fogyasztó köteles kiválasztani a fizetési módszert, és ezt követően ezt kifizetni, máskülönben a szerződés nem lesz megkötve.
  2. Az eladó egyaránt értesíti a fogyasztót (vásárlót), és a fogyasztó (vásárló) tudomásul veszi és egyetért azzal, hogy a megrendelés részét alkotja a fizetés kötelessége is.  
  3. Telefonos vagy e-mailes megrendelés esetében, a fogyasztó köteles kifizetni a termék árát a kiállított számla alapján, amelyet megkapott (elektronikusan is). A pénz számlára írásakor az eladó tájékoztatja a fogyasztót, hogy a termék kézbesítve lesz a fogyasztó által megadott címre.
  4. A távszerződés fogyasztói szerződés, amelyet a vállalat és a fogyasztó köt meg, miközben a fogyasztónak lehetősége van megismerkedni a szerződés tartalmával, de nem változtathatja meg azt.  
  5. A szerződést határozott időre lehet megkötni és az eladó és fogyasztó kötelességeinek elvégzésével zárul be.
  6. Az eladó ez által értesíti a fogyasztót, hogy nem feltételezi a megrendelés megkötését az általános követelmények elfogadásával, főként a SOI (Kereskedelmi felügyelőség) SK/0677/99/2015 sz. döntésre tekintve.

Rendelés módja

A fogyasztó bármilyen olyan terméket megtud rendelni az internetes üzleten keresztül, amelynél a „KOSÁRBA HELYEZÉS” gomb megtalálható. A termék kiválasztása és kosárba helyezése után a „KOSÁR MEGTEKINTÉSE” résznél véghez viheti a rendelést „HOZZÁFÉRÉS A MEGRENDELÉSHEZ” részben. Ezt követően a fogyasztó kitölti a megrendelési űrlapot és elküldi a „KÜLDÉS” gomb segítségével. A megrendelés létrejötte után a rendszer nyilvántartja, amiről a fogyasztó egy e-mailben érkező értesítést kap a megrendelés elfogadásáról és ez által a megrendelés elfogódottnak minősül.

 

III. cikkely

Vételár és fizetési feltételek

  1. A termék vagy szolgáltatások ára, amiket a webáruházon keresztül rendel meg (a továbbiakban „vételár”)  speciálisan minden egyes fogyasztó számára van kibocsájtva. Abban az esetben, amikor a megrendelés a II. cikkely 6. bekezdése alapján az eladó elküldi a fogyasztó számára az árajánlatot elektronikus úton, vagy megegyezést követően postai úton is. Az eladó egyaránt tájékoztatja a fogyasztót, hogy nem garantálja a vételárak magasságát, abban az esetben, hogy ha ugyan azt a megrendelést adja le különböző időben.   Bármilyen kétely kizárására, a vételár egy bizonyos megrendelésre szól és a lejárati időn belüli kifizetése után már nem változik.  A termékek vagy szolgáltatások ára változhat nyomtatás vagy más hiba miatt, amit az eladó megtalál a rendszerében vagy az említett webáruházban.  
  2. Az eladó és a fogyasztó is törölheti a megrendelést, ill. visszaléphet a szerződéstől (addig, amíg nem veszi át a küldeményt), abban az esetben, ha az eladó tájékoztatást kapott az ár megváltozásáról nyomtatás vagy más hiba létrejöttével, ami vonatkozik a vételár megváltozására.
  3. A vételár kifizetése az eladó számlára való ráírásakor minősül kifizetettnek (vagy készpénzzel való fizetés esetében a kifizetés idején, ill. a pénz átvétel átvevésének igazolásával)
  4. A vételár fizetésének a módja (fizetési módszer) és a megrendeléssel összekötött teljes kiadások és szállítási díj (a fizetési módszert a fogyasztó a termék megrendelése során választja ki a webáruházban)  a megrendelés űrlapján található a teljes kiadások kimutatásával. A fizetésnél a befizetési azonosító az előállított számla száma. A befizetési azonosító helytelen megadása a fogyasztó által a helytelen vételár kiszámításához vezethet, és így a fogyasztó viseli az összes ezzel járó kockázatot. A vételár nem tartalmazza a szállítási és a további termék kézbesítéssel összekötött költségeket. 
  5. A vételár lejárati ideje: a fizetési módszer kiválasztása után a megrendelő űrlapon, telefonon vagy elektronikus úton keresztül a fogyasztó köteles kifizetni az eladó számára még az áru kézbesítése előtt a vételárat, kivétel az eladó és a fogyasztó közti megegyezés írásban (vagy elektronikusan), amelyet az eladó a fogyasztó számára igazol a megrendelés megtétele után.  A fogyasztó által kiválasztott fizetési módszernél a fogyasztó köteles kifizetni a vételárat és a további kiszámlázott díjakat (pl. szállítási költség, utánvétel árát stb.), tehát a teljes kiszámlázott árat, legkésőbb a termék vagy szolgálat kézbesítése napján (szállítószolgálaton keresztül).
  6. A fogyasztó egyaránt köteles már a megrendelés és kiállításánál és elküldésénél kifizetni az eladó számára az árat azzal, hogy a fizetés előlegnek számít a vételárét és más költségekért, ámbár a fogyasztónak ajánljuk, hogy csak az eladó által elfogadott megrendelést fizesse ki (tehát mikor megkötik a szerződést).
  7. Utánvétel ára:
  • Az utánvétel árát nem tartalmazza a termék vagy szolgáltatás vételára – ez az ár a megrendelés űrlapján jelenik meg és a kiállított számlán, vagy az e-maillel elküldött árajánlatban és a fogyasztó kötelezi megát ezt az árat kifizetni a vételárral együtt. 
  • Az eladó jogosult egyoldalúan saját elgondolása szerint megadni a teljes megrendelés értékét (árát), amelynél már a fogyasztó nem fizet az utánvételért.  Az utánvétel fizetése vagy nemfizetése megjelenik az adott webáruház megrendelésében és minden egyes megrendelésnél a teljes megrendelés értéke (ára) változhat. Az eladó jogosult a változásokat az Általános kereskedelmi feltételek feltüntetése nélkül megváltozatni a megrendelés árát (megkötött szerződés), amelynél a fogyasztó nem fizet utánvételt. A szerződés megkötésére nem vonatkozik az ilyen fajta változtatást.  
  1. Egyéb költségek:
  • A vételár magassága, az össze többi költséggel (pl. fizetési módszerrel, szállítási módszerrel kapcsolatos) a megrendelési űrlapon található még a megrendelés elvégzése előtt.  
  • Az eladó jogosult minden megrendelést egyenként elbírálni a saját elgondolása alapján megállapítani, mikor fizet a fogyasztó más költségeket is a vételáron kívül, az nélkül, hogy ezeket a változásokat feltüntetné az Általános kereskedelmi feltételekben.  A szerződés megkötésére nem vonatkozik az ilyen fajta változtatást. 

Az eladó követelheti a termék vagy szolgáltatás előre kifizetését:

  1. Előre fizetés a termékért vagy szolgáltatásért:
  • lehetséges banki átutalással vagy bankkártyával
  • a termékért vagy szolgáltatásért, amelyet külföldre küld (a pro forma számla kiállítása alapján átutálással a bankszámlára)
  • a termékért vagy szolgáltatásért, amely nincs raktáron vagy amelyet megrendelésre gyártanak – itt 50% előre fizetésre kötelezheti a fogyasztót a vételár magasságából.  Abban az esetben, ha a megrendelést törlik a gyártási folyamat során az előre kifizetett összeg elvész az eladó javára, aki viseli a gyártási költségeket. (Az előre fizetés a pro forma számla alapján jön létre).
  1. A termék vagy szolgáltatás fizetési eszköze az EURO. Jele: €.
  2. A banki költségeket a számla és szállítási díj kifizetéséért az eladó és fogyasztó bankja közti szerződés foglalja magában. Az eladó nem felel az ilyen nemű vagy hasonló költségekért.  
  3. Az elektronikus kommunikáció eszközeinek használatát összefoglaló költségekért a fogyasztó és annak internetes szolgáltatója közti szerződés tartalmazza, ill. az elektronikus kommunikációt közvetítő szolgáltató. Az eladó nem felel az ilyen nemű vagy hasonló költségekért.  
  4. Az eladó tájékoztatja a fogyasztót, hogy nem adja meg a megrendelés minimális értékét. A fogyasztóvédelmi törvény a termék vagy szolgáltatás eladásánál a 108/2024 -es törvény alapján a távszerződések vagy az eladó üzemeltetési területei kívül megkötött szerződés alapján „Az eladó nem tagadhatja meg a termék eladását a fogyasztónak, ha az ki van állítva vagy másként előkészítve az eladásra, vagy szolgáltatás nyújtásának megtagadását, ha azt az üzemeltető lehetőségeihez fogva lehetséges.”
  5. Az eladó a webáruház honlapján létrehozhat egy lehetőséget (annak formáját), amelyen keresztül a fogyasztó kedvezményhez juthat (%-ban) a teljes megvásárolt árura. Az eladó jogosult egyoldalúan az Általános kereskedelmi feltételekben való feltüntetés nélkül megváltoztatni, létrehozni vagy eltörölni a lehetséges kedvezmény megszerzését (annak formáját).  A szerződés megkötésére ez nincs hatállyal.
  6.  Minden termék ára végleges, a 20%-os ÁFA-t is tartalmazza. ÁFA fizető cég vagyunk. A termékeket utánvétellel szállítjuk, fizetési mód bankkártyával vagy banki átutalással lehetséges. A csomagokat SPS vagy DPD csomagszállító szolgálattal szállítjuk, a raklapos szállítást a SDS szállítószolgálat végzi el. A szállítószolgálat általános kereskedelmi feltételeit az alábbi linken tekintheti meg:

IV. cikkely

Termék és szolgáltatás kézbesítése

  1. Az eladó köteles a fogyasztó számára kézbesíteni a terméket a megrendelt mennyiségben és minőségben együtt az Általános kereskedelmi követelményekkel, abban az esetben, ha ezt nem küldte el hamarébb a dokumentumokkal, amelyek vonatkoznak a termékek vagy szolgáltatásokra és a további dokumentumokkal, amik jellemzőek az adott termék számára. 
  2.  Abban az esetben, ha az Általános kereskedelmi feltételek írásbeli példánya nem volt kézbesítve a fogyasztónak a termékkel, a fogyasztó köteles írásban értesíteni erről a tényről az eladót két napon belül a termék vagy szolgáltatás átvétele után, máskülönben az Általános kereskedelmi feltételek eladó általi elküldése kézbesítetnek számít.  
  3. Abban az esetben, ha a fogyasztó nem tiltakozik a termék vagy szolgáltatás vagy az ehhez szükséges dokumentumok  nem kézbesítéséhez a kézbesítés során két napon belül a termék kézbesítése után, a szállítási és kézbesítési dokumentumok igazolása alapján, a termék kézbesítéstettnek minősül. 
  4. A kereskedő a megrendelt termékeket legkésőbb 30 napon belül kézbesíti a megrendelőnek, ha nem egyeztek meg másként, vagy nem volt megegyezve egy kiszállítási időpont, amelyik fontos a megrendelő számára.  
    • Abban az esetben, ha a termék raktáron fizikailag nem elérhető és a kiszállítás meghaladná a 30 napot, vagy a megegyezett határidőt, a kereskedő erről a tényről tájékoztatja a vásárlót és annak joga van visszalépni a megrendeléstől.
  5. Abban az esetben, ha az eladó nem tartja be a szerződést, mert a megrendelt terméket vagy szolgáltatást nem tudja kézbesíteni, köteles erről a tényről a fogyasztót 15 napon belül értesíteni és visszaadni a már kifizetett vételárat, ha az eladó és fogyasztó nem egyeznek meg másként. A termék vagy szolgáltatás kézbesítésének címe a fogyasztó által megadott cím a megrendelésen.
  6. Az eladó haladéktalanul értesíti a fogyasztót a termék vagy szolgáltatás nyújtásának képtelenségéről, a vis maior és más okokat is beleértve, amelyért sem az eladó, sem a szállító nem felel. Ebben az esetben az eladó a fogyasztónak felajánl egy bizonyos fajta utánpótlást és továbbá az Általános kereskedelmi feltételek alapján fog tevékenykedni.   
  7. Az eladó kézbesíti a terméket vagy szolgáltatást a fogyasztó címére, amelyet a megrendelés során adott meg, kizárólag a megrendelésen feltüntet személy számára.  Más személy átvétele nem lehetséges írásbeli beleegyezés nélkül az eladó oldaláról és az általa követelt dokumentumok benyújtása nélkül. Ennél fogva szükséges a fogyasztó által megadott pontos azonosító és szállítási adatok feltüntetése a megrendelés során.
  8. A termék kézbesítője köteles a termék átadásakor alkalmas módszerekkel megtudni, hogy a terméket átvevő személy megegyezik a fogyasztó személlyel és jogosult-e a termék átvételére. 
  9. Abban az esetben, ha a körülmények igénylik, az eladó a fogyasztóval megegyezhet a kézbesítés időtartamának meghosszabbításán, vagy az utánpótlásán ugyan olyan mértékben, minőségben és árba. A különleges követelés esetében a kézbesítés időtartama meghosszabbodik további munkanapokkal, amelyerő a fogyasztót e-mailen keresztül fogja értesíteni az eladó.   
  10. A termék vagy szolgáltatás kézbesítése Szlovákia és az Európai Unió területén, az eladó a saját lehetőségein belül teljesíti a fogyasztó számára (vagy a fogyasztó által a termék vagy szolgáltatás átvételére felhatalmazott személy számára), vagy harmadik személyek bevonásával (szállító, csomagküldő szolgáltatások felhasználásával).
  11. A termék vagy szolgáltatás kézbesítése a fogyasztó átvételével zárul le (vagy a fogyasztó által a termék vagy szolgáltatás átvételére felhatalmazott személy átvételével), ill. az átadásával az első szállítónak.  
  12. Az eladó tájékoztatja a fogyasztót, hogy jogosult kézbesíteni a megrendelt terméket (több mint 2 darab esetén) több külön küldeményben, azzal, hogy az ilyen kézbesítés során az szállítási költségek a megrendelés elfogadása idejében feltüntet összeg lesz (tehát a több küldemény ára megegyezik az egy küldemény árával).
  13. A szállítandó terméknek alkalmasan és biztonságosan be kell lenni csomagolva. A fogyasztó az aláírásával a szállítólevélen igazolja a kézbesítésen kívül azt is, hogy a csomagolás nem volt megrongálódva és a termék a megrendelés szerint volt kézbesítve.  
  14. Személyes átvételnél a termék vagy szolgáltatás látható megrongálódás esetében a fogyasztó jogosult a termék nem átvételére. A termék vagy szolgáltatás átvételével igazolja azt, hogy a személyes átvételnél nem volt semmilyen látható kár a terméken vagy szolgáltatás nyújtása közben.
  15. Személyes és csomagküldő átvételénél a fogyasztó bejegyzi a hozzászólást a szállító levélen a termék vagy szolgáltatás károsodásáról a kár pontos leírásával, azonnal a kézbesítést követően, ha a kézbesítés során már felmerülő károkról van szó, vagy legkésőbb 10 napon belül az átvétel után, ha rejtett károkról van szó.
  16. A termék kézbesítésével együtt az eladó a fogyasztó számára kézhez adja a szerződést megkötését igazoló dokumentumot egy tartós hordozón.
  17. A szerződés létrejöttét és a jogi viszony lejárati idejét a Polgári törvénykönyv igazítja, ugyan úgy, mint a fogyasztó és eladó oldaláról való szerződés törlését is. A törvény meghatározza a szerződés törlésének valamennyi okát és megengedi az eladó és fogyasztó közti megegyezés lehetőségét a szerződés eltörléséről. Az ok lehet pl. technikai hiba az internetes oldal rendszerében.
  18. Az Európa Unió területén és a harmadik országok területén kívüli szállítás is lehetséges. Ámbár az eladó ajánlja a fogyasztó számára, hogy érdeklődjön még a  megrendelés megtétele előtt a szállítási és kézbesítési lehetőségekről az  Európa Unió területén és a harmadik országok területén kívül.  
  19. Az eladott termék tulajdonjoga, valamint a véletlen sérülés, véletlen megromlás és elvesztés kockázata az átadás pillanatában a vevőre száll át.

V. cikkely

A termék vagy szolgáltatás átvétele

  1. Az eladó, a szállító vagy kézbesítő cég jogosult előre tájékoztatni a fogyasztót a küldemény kiszállításáról e-mailben, sms-ben vagy más alkalmas módon (pl. telefonon). A fogyasztó egyaránt együtt ért azzal, hogy az eladó megadja a fogyasztó adatait a szállító vagy kézbesítő cég számára.
  2. A termék vagy szolgáltatás átvételénél az eladó köteles igazoltatni magát az érvényes igazolvánnyal a szállítónak (személyi igazolvány vagy útlevél). Ezekből az igazolványokból egyértelműnek kell lenni a fogyasztó kiléte és a termék átvételére való jogosultsága. Máskülönben a szállító nem köteles átadni a terméket.  
  3. Abban az esetben, ha az eladó nem veszi át a terméket, az eladó ezt a terméket elraktározza az üzem területén vagy a székhelyén és felhívja a fogyasztót az átvételére.
  4. Abban az esetben, ha a vevő nem veszi át a terméket 30 napon belül az írásos felhívás kézbesítése után, a lejárati idő elteltével a szerződési viszony, amely az adás-vételi szerződésből fakad lejár.
  5. A termék vagy szolgáltatás megkárosodásának veszélye és a termék megkárosodásáért való felelősség  a fogyasztót illeti a termék átvételének idejétől, attól függetlenül, hogy a fogyasztó a terméket személyesen vagy a felhatalmazott személy által veszi át.  
  6. A termék vagy szolgáltatás átvevésénél a fogyasztó köteles ellenőrizni a csomagolás hibátlanságát és a küldemény teljességét, főként a küldemények számát (csomagok). Bármilyen egyértelmű károsodás esetén a fogyasztó köteles haladéktalanul, legkésőbb 12 órán belül elektronikusan vagy telefonon keresztül értesíteni erről az eladót.  
  7. A fogyasztó továbbá köteles a szállító levélen kijelölni az összes látható károkat a küldeményen és annak csomagolásán. Abban az esetben, ha más fajta károsodás észlelhető a fogyasztó köteles nem átvenni a küldeményt a szállítótól vagy csomagküldőtől. 
  8. Az átvételi protokoll aláírásával a fogyasztó igazolja, hogy az átvet küldemény rendben volt. Abban az esetben, ha a fogyasztó nem fellebbez a küldemény és a szükséges dokumentumok ki nem szállításával kapcsolatban 24 órán belül a termék átvételétől, az igazolt szállítási levél alapján a termék rendesen kézbesítetnek számít a fogyasztó számára, amíg ez nincs bizonyítva másként.

VI. cikkely

Szállítási költségek

  1. A szállítási költségeket sem a termék sem a szolgáltatás vételára nem tartalmazza. Ezek a költségek a megrendelés űrlapján vagy a számlán találhatóak meg vagy az e-maillel elküldött árajánlatában, amelyet a fogyasztó kötelezi magát a vételárral egyben kifizetni.
  2. Ingyenes szállítás: Az eladó jogosult a saját elgondolása szerint megállapítani a megrendelés értékét és jellemét, aminél a fogyasztó nem fizet szállítási költséget. A szállítás fizetés vagy nem fizetés lehetősége megjelenik a fogyasztók számára a megrendelésben vagy a webáruház oldalán.   Az eladó jogosult egyoldalúan és az Általános kereskedelmi feltételekben való feltüntetése nélkül megváltozatni a megrendelés (megkötött szerződés) értékét és jellemét, aminél a fogyasztó nem fizet szállítási költségeket.  A szerződés megkötésére ez nincs hatállyal.

VII.cikkely

Visszalépés az adás-vételi szerződéstől

  1. Információ a szerződéstől való visszalépés lehetőségéről (jogáról): A fogyasztó a az adás-vételi szerződéstől visszaléphet,  indoklás nélkül is 14 napon belül, attól a naptól fogva, amikor a fogyasztó avagy az általa felhatalmazott harmadik személy a szállítón kívül, átveszi a küldeményt, tehát ez a lejárati idő lejár 14 nappal a küldemény  átvétele után. Abban az esetben, ha e időszak lejárata munkaszüneti napra esik, a lejárati idő meghosszabbodik a következő munkanapra. A fogyasztó visszaléphet a szerződéstől, melynek tárgy a termék kézbesítése még a szerződés visszalépésére vonatkozó lejárati idő elkezdése előtt.
  2. Visszalépés a szerződéstől a törvény szerint – csupán a fogyasztó jogosultsága. Fogyasztónak minősül minden magány személy, amely a fogyasztó szerződés megkötése során nem tevékenykedik vállalkozóként, nem köti meg a szerződését a munkahelyi besoroltságával kapcsolatban.
  3. A törvényes áru visszatérítése indoklás nélkül csak abban az esetben jön létre, ha a fogyasztó a terméket a következő módon vásárolta:  
  • távszerződés megkötése esetében (szerződések a fogyasztó és eladó között, amelyen megegyezetek és megkötötték legalább egy vagy több távoli kommunikációs eszköz segítségével a fogyasztó vagy eladó fizikai jelenléte nélkül, főként a webáruház, elektronikus posta, telefon, fax vagy katalógus felhasználásával) 
  • az eladó üzemeltető területein kívül megkötött szerződések (a fogyasztó és eladó közti szerződés megkötése, melynél mind két fél fizikai jelenléte szükséges, olyan területen, amely nem az eladó üzemeltető területei közé tartozik; szerződések melyek megkötésére a fogyasztó adott ajánlatott az eladó számára, olyan területen, amely nem az eladó üzemeltető területei közé tartozik; szerződések, amelyeket az eladó üzemeltető területei kötöttek meg vagy távolsági kommunikációs eszköz segítségével egyből az individuális és személyes fogyasztó felszólítása után, olyan területen, amely nem az eladó üzemeltető területei közé tartozik vagy szerződés, amelyet egy vásárlási rendezvény során vagy kapcsán kötöttek meg).  
  • FELVILÁGÓSÍTÁS A FOGYASZTÓ JOGÁNAK GYAKORLÁSÁRA A TÁVSZERZŐDÉS VISSZALÉPÉSÉNÉL
  1. A szerződéstől való visszalépés jogával élve a fogyasztó értesíti az eladót a döntéséről, hogy visszalép a szerződéstől egy egyértelmű kijelentéssel. A fogyasztó erre felhasználhatja a szerződés visszalépéséről szóló űrlapot, amelyet az eladó kézbesített neki.
  2. A szerződés visszalépéséről szóló űrlap mintáját az eladó honlapján is megtalálhatja, vagy a fogyasztó kérvényezése után e-mailben vagy postával kézbesíthető.
  3. A szerződés visszalépés lejárati ideje be van tartva abban az esetben, ha a fogyasztó elküldi az értesítést a szerződéstől való visszalépésről, még az előtt, ahogy elmúlik a visszalépés lejárati ideje, tehát legkésőbb a 14.-ik napon, amikortól ez a lejárati idő elkezdett telni, ill. ha ez az időszak lejárata munkaszüneti napra esik, a lejárati idő meghosszabbodik a következő munkanapra.
  4. A szerződés visszalépése után az eladó visszaadja a fogyasztónak az összes már kifizetett összeget, amelyet kifizetett a szerződéssel kapcsolatosan, főként a vételárat és a kézbesítés költségei nélkül.  Az összeg bármilyen hátráltatás nélkül vissza lesz fizetve, legkésőbb 14 napon belül, az eladó számára kézhez vett értesítéséről a szerződés visszalépéséről. A visszatérítése ugyan olyan módon történik, mint ahogy ki lett fizetve, ha egyértelműen nem értett együtt más fizetési módszerrel bármilyen további költségek hozzászámlázása nélkül.  
  5. A már megvett termék pénz visszatérítése esetén, az összeget, csak a termék visszaküldése után az eladó címére lesz kifizetve, vagy egy olyan igazolás alapján, amely igazolja a termék visszaküldését az eladó számára, attól függően melyik eset következik be hamarébb.
  6. Az eladó kötelezettségei a szerződés visszalépésénél:
  • Az eladó köteles bármilyen késleltetés nélkül 14 napon belül a szerződéstől való visszalépés értesítésének kézbesítése után, visszatéríteni a fogyasztó számára az összes kifizetett pénzt, amelyet elfogadott tőle a szerződésből kifolyólag vagy vele kapcsán, beleértve a szállítás, csomagolás és más egyéb költségeket is; ha ez nem érinti a törvény  §8 5.-ik bekezdését. 
  • Az eladó köteles a fogyasztó számára visszafizetni az összes pénzt az 1 bekezdés alapján ugyan olyan módszerrel, amilyet a fogyasztó vett igénybe. Ezzel nincs érintve a fogyasztó joga megegyezni más fizetési módszeren, ha ezzel kapcsolatban a fogyasztó számára nem keletkeznek további költségek.
  • Az eladó nem köteles a fogyasztó számára kifizetni az ezzel keletkezett további költségeket, abban az esetben, ha a fogyasztó egyértelműen más fizetési módszert választott, mint amilyen a legolcsóbb fizetési módszer, amelyet az eladó felkínál. A további keletkezett költségek közé tartozik a pénz visszautalási módszerénél létrejött  különbözet, amelyet a fogyasztó választott az között, amit az eladó ajánlott, mint legolcsóbb lehetőséget.   
  • Abban az esetben, ha az eladó üzemeltető területein kívül létrejött szerződés esetében a terméket a fogyasztónak haza szállították a szerződés megkötés idejének során és a természetétől függően  nem lehet a terméket postai úton kézbesíteni, az eladó köteles bebiztosítani az áru átvételét a saját költségeire az 1 bekezdésben található lejárati időn belül. 
  • A szerződés visszalépésénél, melynek tárgya a termék eladása, az eladó nem köteles a fogyasztónak visszatéríteni a kifizetett összeget az 1 bekezdés szerint, míg az előtt mielőtt a termék kézbesítésre kerülne, vagy amíg a fogyasztó fel nem mutatja, hogy a terméket visszaküldte az eladónak, de az eladó felajánlja, hogy az árut maga személyesen vagy más felhatalmazott személy által veszi fel.  
  1. A szerződés visszalépésnél a fogyasztó csak az eladó vagy a termék átvevésére felhatalmazott személy számára visszaküldött küldemény költségeit állja.
  2. A fogyasztó köteles legkésőbb 14 napon belül a szerződés visszalépésétől visszaküldeni a terméket vagy átadni azt az eladónak vagy az átvételre felhatalmazott személynek.  Ez nem érvényes abban az esetben, ha az eladó felajánlja, hogy az árut maga vagy egy felhatalmazott személy által szállítja el. Az első mondat szerint a lejárati idő betartottnak számít, ha az árut legkésőbb a lejárati idő utolsó napján adták át a szállítónak. 
  3. A fogyasztó tudomásul veszi, hogy ha az áruhoz ajándék is jár, az ajándékozási szerződés az eladó és fogyasztó között azzal a feltétellel kötődik meg, hogy ha a fogyasztó él a jogával és visszalép a szerződéstől a 108/2024 sz. törvény szerint az ajándékozási szerződés elveszti hatályát és a fogyasztó köteles a visszaküldött áruval együtt visszaküldeni a megkapott ajándékokat is és stb.
  4. A szerződés visszalépésére a vállalkozók szempontjából a Kereskedelmi törvénykönyv feltételei vonatkoznak.   
  5. A fogyasztó a megrendelést legkésőbb azon a napon törölheti, amikor az árút kiadják a raktárból, telefonon vagy e-mailben. Az eladó elérhetőségei megtalálhatóak az Általános kereskedelmi feltételekben vagy az eladó internetes honlapján.  
  6. Az eladó ajánlja (de nem kötelezi) a fogyasztónak, hogy a visszaküldött csomagot ajánlva küldje és biztosítsa be.  
  7. A fogyasztónak  jogában áll a küldeményt kinyitni és kipróbálni az árut, hogy megismerkedjen a funkcionalitásával és tulajdonságaival.  Abban az esetben, ha a termék megkárosodott, vagy nem működik, akkor a fogyasztó felel az ilyen fajta termék értékének csökkentéséért.
  8. Az eladó címe (a szerződés visszalépésének jogával élve):
  1. A székhelye az ÁKF elején található
  2. Az üzlet címe: APIPRODUKT s.r.o. J. A. Komenského 67, 991 06 Želovce, SR
  1. Az eladó e-mail címe (a szerződés visszalépésének jogával élve): info@apiprodukt.sk
  2. A fogyasztó nem léphet vissza a szerződéstől, amelynek tárgya:
  • szolgáltatás nyújtása, főként, ha az elkezdésével együttértett a fogyasztó és kijelentette, hogy felvilágosítást is kapott, arról, hogy az együttértéssel elveszti a szerződéstől való visszalépés jogát a szolgáltatás teljes benyújtása után, abban az esetben ha a szolgáltatást teljes mértékben elvégezték,
  • a termék eladása vagy szolgáltatás nyújtása, melynek ára a pénzügyi tőzsde árától függ, amit az eladó nem tud befolyásolni, és amely bekövetkezhet a szerződés visszalépésének lejárati ideje alatt,   
  • termék eladása, amely a fogyasztó elvárásai szerint készült el, méretre készített termék vagy egy konkrét fogyasztó számára készített termék,  
  • olyan termék eladása, amely gyorsan csökkenő minőségi tulajdonságokkal bír vagy gyorsan romlandó,
  • védő csomagolásban lévő termék eladása, amit nem lehet visszaküldeni egészségügyi vagy higiéniai okokból, és melynek csomagolását az átvevés után megrongáltak,
  • olyan termék eladása, melyik természetéttől fogva az átvevés után más termékkel keveredik össze elválaszthatatlanul,
  • alkohol tartalmú italok eladása, melyek ára a szerződéskötés során volt megegyezve, miközben a kézbesítésüket leghamarább 30 napon belül tudjuk elvégezni és az áruk az árak tőzsdén való mozgásától függ, amelyet az eladó nem tud befolyásolni,
  • sürgős javítások és karbantartások elvégzése, amelyekre a fogyasztó egyértelműen megkérte az eladót; ez nem vonatkozik a szolgáltatások nyújtásáról szóló szerződésre és azokra a szerződésekre, melyek tárgya más termékek eladása, mint amilyen szükséges a javítás és karbantartás elvégzésére, abban az esetben, ha ez az eladó fogyasztónál való látogatás során lett megkötve és a fogyasztó ezeket a szolgáltatásokat előre nem rendelete meg,
  • hangfelvételek, videofelvételek, könyvek vagy számítógépes szoftverek eladása védő csomagolásban, abban az esetben, ha a fogyasztó ezt a csomagolást kibontotta,
  • folyóiratok eladása kivétele az előfizetésről szóló megegyezés és a védő csomagolást nem tartalmazó könyvek árusítása,  
  • szálláshelyek szolgáltatása más célra, mint az elszállásolás, termékek szállítása, autók bérlése, étkezéssel kapcsolatos szolgáltatások nyújtása vagy szabadidővel kapcsolatos szolgáltatások nyújtása, melyek szerint az eladó kötelezi magát ezen szolgáltatások nyújtására a megegyezett időben vagy meghatározott időn belül,  
  • elektronikus tartalmú adatok biztosítása más, mint tartalmas hordozón, ha ez a nyújtás a fogyasztó egyértelmű egyetértésével kezdődött, és hogy felvilágosítást is kapott, arról, hogy az együttértéssel elveszti a szerződéstől való visszalépés jogát.
  1. Semmilyen jogi előírás nem hatalmazza fel a fogyasztót az indokolatlan termék visszaküldésére un. kőüzletben (üzemeltető helyen). Abban az esetben, ha az eladó felajánl ilyen lehetőséget a fogyasztó számára (illetve cserét ajánl árut áruért), ezt a kötelességein felül teszi. Az indokolatlan áru visszaküldése jogilag nem követelhető.  Klasszikus eladási formánál (kőüzletben) általában úgy működik, hogy: ha az megvett termék nem felel meg méretével, árával, színével vagy egy alkalmatlan ajándékról van szó, nem a termék meghibásodásáról beszélünk. A fogyasztó számára nincs jogilag meghatározva a termék kicserélésének a joga vagy a pénz visszatérítése, ha a terméknek nem hibás. Semmilyen jogi előírás nem alapozza meg az eladó kötelességét visszatéríteni a pénzt vagy kicserélni az árut áruért, ha nem meghibásodott termékről beszélünk.  Csakis az eladó és fogyasztó közti megállapodástól függ, és az eladó hajlandóságától, hogy meg felel-e a fogyasztónak. Az, hogy egyes eladók lehetővé teszik az áru visszaküldésest néhány napon belül a megvásárlásától része az ő kereskedelmi politikájuknak, amikor is a szabályokat maguknak szabják meg (napok száma, csere utalványra, vásárlás kreditre, csere áru áruért, eredeti csomagolás, eredeti árcímkék...) Más eset az, ha az eladó lehetővé teszi a termék visszaküldését, vagy az áru árura cseréjét „nyilvános ígérettel” írásban egy felirattal az üzlet területén vagy az általános kereskedelmi feltételekben.  Ilyen esetben köteles betartani az általa megszabott feltételeket. A fogyasztó a „kőüzletben” való vásárlás estén mindig bizonyosodjon meg arról, hogy hogyan lehet visszaküldeni a terméket, illetve hogy az eladó végkép lehetővé teszi-e az áru cseréjét és milyen feltételek alapján. A törvényes szerződéstől való visszalépés indoklás nélkül (14 napon belül) lehetséges a távszerződések vagy az eladó üzemeletető területein kívül megkötött szerződéseknél.  Abban az esetben, ha a megvett, garanciában levő termék hibásnak minősül a fogyasztó jogosult a reklamáció benyújtására. A reklamáció benyújtásának folyamatát a fogyasztóvédelmi törvény 108/20024 sz.. törvény foglalja magába és annak későbbi módosítása.
  2. Abban az esetben, ha az eladó a  megrendelés feldolgozásánál úgy véli, hogy annak tartalma sértő, ill. ellentétben van az eladó morális és etikai nézeteivel, vagy az általános kereskedelmi feltételekkel, vagy más törvénnyel (pl. alkohol vagy dohányt tartalmazó termékek árusítása más módon, mint ahogyan azt a törvény írja elő és 18 éven fiatalabb személyek számmára), az eladó jogosult visszalépni az adás-vételi szerződéstől, miközben a fogyasztót erről a tényről írásban, e-mailben értesíti a megrendelés törléséről.  A fogyasztó nem jogosult semmilyen féle utánpótlásra, a már kifizetett vételár visszatérítésén kívül.   
  3. Az eladó szintén jogosult visszalépni a szerződéstől addig az ideig, amíg el nem küldi az árút, főleg, ha a fogyasztó által megrendelt adott termék jelenleg nem elérhető a raktáron. A visszalépésről az Eladó köteles haladéktalanul értesíteni a fogyasztót az email címén, amelyet a megrendelésbe a fogyasztó megadott. A visszalépés előtt az eladó jogosult utánpótlást kínálni a fogyasztónak.  A fogyasztóénak joga van az utánpótlást elutasítani és visszalépni a szerződéstől.
  4. Az eladó garanciát ad a kézbesített termékekre Szlovákia jogi előírásai szerint. A garancia lejárati ideje a fogyasztó által átvet küldemény átvevésének napjától telik. Abban az esetben, ha a fogyasztó – vállalkozó a termék vagy szolgáltatás károsodásának felelősségét és a garanciát a Kereskedelmi törvénykönyv határozza meg.
  5. A hibás termék vagy szolgáltatás visszaküldésénél, amikor a hiba az átvevés után lett felfedezve, és ami az általános ellenőrzésnél a csomag átvevése során nem derült ki, a fogyasztó jogosult egy bizonyos mértékű kedvezményre a vételárból, ami megfelel a hiba természetének és fokának vagy a teljes vételár visszatérítésére. Abban az esetben, ha olyan hibáról van szó, amitől a termék használhatatlanná válik a fogyasztónak joga van visszalépni a szerződéstől. A szerződő felek megegyezése után a hibás terméket más termékkel lehet pótolni. A hibás, vagy káros terméknek teljesnek kell lennie.  
  6. Az ebben a cikkelyben feltüntetet folyamatok bizonyos mértékben vonatkoznak a panasz vagy más indítvány benyújtására a fogyasztó oldaláról.   
  7.  
  1. KotvaAz eladó értesíti a vásárlókat a felügyeleti hatóságokról:
  • Államigazgatás szervei a Közegészségügy területén és az Állami Állategészségügyi  és Élelmiszerellenőrző Hatóság
  • KotvaSzlovákia Köztársaság Közegészségügyi Hatósága és a regionális közegészségügyi hatóságok
  • Kotvaamelyek felett az a) és b) pontban szerepelt hátóságoknak nincs felügyelete vagy  
  • Kotvaeladással kapcsolatos rendezvényen vagy annak során.
  1. Általános piacfelügyeleti hatóságként a fogyasztóvédelemmel kapcsolatban a belső piacon a 128/2002 sz. törvény szerint az állami ellenőrzésről a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet van feltüntetve.

 

SOI (Szlovák Kereskedelmi Felügyelet) pozsonyi régióban 
Prievozská 32, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava 27

SOI (Szlovák Kereskedelmi Felügyelet) zsolnai régióban  Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79  Žilina 1

SOI (Szlovák Kereskedelmi Felügyelet) nagyszombati régióban

Pekárska 23, 917 01  Trnava 1

SOI (Szlovák Kereskedelmi Felügyelet)  besztercebányai régióban 
Dolná 46, 974 00  Banská Bystrica 1 

SOI (Szlovák Kereskedelmi Felügyelet) Trenčín-i régióban 
Hurbanova 59, 911 01  Trenčín  

SOI (Szlovák Kereskedelmi Felügyelet) eperjesi régióban
Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov 1  

SOI (Szlovák Kereskedelmi Felügyelet) nyitrai régióban

Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1

SOI (Szlovák Kereskedelmi Felügyelet) kassai régióban
Vrátna č. 3, 043 79  Košice 1 

 

www.soi.sk – ezen a weboldalon szintén megtalálhatja a SOI központi felügyelet és a SOI régió felügyelet telefon és fax számait az adott régióért, amely összhangban van Szlovákia Köztársaság közigazgatási rendszerével.


Szlovák Kereskedelmi Felügyelet, mint a belső piac ellenőrző szervezete nem vizsgálja a reklamációk megalapozottságát, hanem azt, hogy betartották-e az összes törvényes feltételeket, amelyek a reklamációra vonatkoznak és a fogyasztóvédelmi törvényben megtalálhatóak.   

VIII. cikkely

Panaszeljárás

  1. Garancia: Minden polgári jogokkal kapcsolatos termék vásárlása során a garancia ideje a Szlovák Köztársaság jogi előírásai alapján 24 hónap, ha a SzK jogi előírásai ezt nem határozzák meg másként a konkrét termékektől függően. Abban az esetben, ha az árusított terméken fel van tüntetve a szavatossága, a garancia nem ér végett ennek az időtartamnak a lejárata előtt.  Az eladó meghosszabbíthatja a törvény által megszabott időtartamot. A garancia lejárati idejének meghosszabbítását a garancia levélen találja meg. Abban az esetben, ha a garancia levélen nincs kijelölve a garancia lejárati ideje, akkor a garancia 24 hónapig érvényes.  A garancia ideje a törvényes időtartamból (24 hónap) és az esetleges meghosszabbításból áll. A törvényes garancia idején belül a garanciákat a Polgári törvénykönyv 40/1964 sz. törvény §619-627 szerint járnak el. (Meghosszabbított időtartamnál a reklamációt csak ezzel a törvénnyel szembe vizsgálják felül). Abban az esetben, ha használt dologról van szó a fogyasztó és az eladó megegyezhet egy rövidebb garancia lejárati időn is, de ez az idő nem lehet rövidebb, mint 12 hónap.  Hiba vagy nem teljesség esetén, mikor a termék vételára alacsonyabb a garancia nem vonatkozik azokra a hibákra, amelyek miatt alacsonyabb a termék ára.  
  2. Minden árunál, amelyet a cégi ügyfelek vásárolnak meg, az üzleti viszony alapján (a Kereskedelmi törvénykönyv alapján) a garancia lejárati ideje – „minőségi garancia” – amelyet az eladó határozz meg 12 hónapra.  
  3. Az eladó és fogyasztó folyamata a jogok alkalmazásánál, amelyek az eladó felelőségéből származnak a hibás termék eladásáért a webáruházon keresztül bővebben megtalálhatóak a Panaszeljárási rendeletben.
  4. Az eladó és fogyasztó (aki azonosítószámmal rendelkezik) folyamata a jogok alkalmazásánál, amelyek az eladó felelőségéből származnak a hibás termék eladásáért a webáruházon keresztül bővebben megtalálhatóak a Panaszeljárási rendeletben.
  5. A Panaszeljárási rendelet kapcsolatban van és bővíti az Általános Kereskedelmi Feltételeket, amely magába foglalja a termék eladását a webáruházon keresztül és egy külön cikkelyben található meg a „Panaszeljárás” cím alatt.  
  6. A panaszeljárás rendeletét a fogyasztó kérvényezésére (aki azonosító számmal rendelkezik), el lehet küldeni elektronikus vagy más írásbeli formában a fogyasztó által megadott címre.  

Panaszeljárási rendelet

IX. cikkely

Az alternatív online vitarendezés információi (RSO) a webáruház számára

  1. Az eladó ez által értesíti az ügyfeleket (fogyasztókat), hogy 2016. február 1.-tól hatályba lépett a 391/2015 törvény az alternatív vitarendezésről a fogyasztókkal és annak későbbi módosításáról.  A törvény célja egy új lehetőség a fogyasztók számára hatékonyabban, gyorsabban, kevésbé formális úton és főként díjmentesen, ill. minimális költségekkel megoldani a vitákat az eladóval szemben. Békés probléma megoldásról van szó, ill. megegyezésről a fogyasztó és az eladó között a probléma megoldásáról, amely mindkét fél beleegyezése után kötelező jogi dokumentummá válik. 
  2. Az alternatív vitarendezés szerve a törvény szerint a Hálózati szektorokért felelős hatóság, az Elektronikus Hírközlési és Postai Szolgáltatás Hatósága és a Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség.  A Szlovák Kereskedelmi Felügyelőség az ún. maradó hivatalként is jelen van, abban, hogy jogosult olyan viták rendezésére is, amelyekre más hivataloknak nincs kompetenciájuk, a szerződésből fakadó vitákon és a pénzügyi szolgáltatásból fakadó vitákon kívül.   
  3. Az alternatív vitarendezés törvényének   391/2015 sz. törvény §11 szerint és annak későbbi módosítások alapján a fogyasztónak joga van kérvénnyel fordulni az eladóhoz a probléma eltávolítására, ha szerinte a reklamáció nem volt olyan módon elintézve, ahogy azt ő gondolta, vagy ha azt feltételezi, hogy az eladó megsértette a törvényt. A fogyasztónak joga van az alternatív vitarendezéssel foglalkozó hatósághoz fordulni, abban az esetben ha a vita tárgyának értéke meghaladja a 20,- € . A jog nem csak a „hazai” vitákra, hanem a „határon túli” vitákra is vonatkozik, tehát a külföldi fogyasztókra és eladókra SzK területén.
  4. Az alternatív vitát elrendező hatóság a vitát 90 napon belül az elkezdésétől lezárja, miközben a lejárati idő meghosszabbításáról 30 nappal (ismételve is) értesíti a feladót. 
  5. Abban az esetben, ha a fogyasztó nem lesz megelégedve az eladó által elrendezett reklamáció folyamatával vagy az másként sértette meg a jogait, élhet a lehetőséggel és javaslatot tehet a bizonyos hatóságoknál. Ez nem zárja ki azt a lehetőségét, hogy bíróságon keresztül rendezze a vitát. Azért, hogy a vita rendezése simán történjen a törvény kötelező együttműködést kérvényez az eladó oldaláról.  

Szlovák Kereskedelmi Felügyelete, Központi Felügyelőség, Nemzetközi Kapcsolatok Osztálya és az alternatív fogyasztói vitarendezés, Prievozská 32, p.p. 29, 827 99 Bratislava 27, SR.

web: http://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

email: ars@soi.sk, adr@soi.sk 

  1. Alternatív vitarendezés szerve:
  1. A javaslatot a fogyasztó az alternatív fogyasztói vitarendezés 391/2015 sz. törvényének §12 és annak későbbi módosítása alapján adható fel, elektronikusan is az online vitarendezés (RSO) oldalán:  http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
  2. Az alternatív vitarendezés csupán a magány személyek számára fenntartott, nem a vásárló vállalkozók számára.  A vita rendezése a fogyasztó és az eladó között van folyamatban, akik megkötötték a távszerződést és a vita tárgyának értéke meghaladja a 20,-€.
  3. Az eladó ezáltal értesíti a fogyasztókat arról is, hogy a kérvényeket, javaslatokat, indítványokat a viták megelőzésére egyénként, elektronikus úton a következő e-mail címen:  info@apiprodukt.sk nyújtsák be.

X. cikkely

A személyes adatok és a magánélet védelme

  1. A fogyasztó személyes adatait a személyes adatok védelméről szóló 122/2013 .sz. törvény vizsgálja felül és a 84/2014 sz. későbbi módosításai szerint. (a törvény teljes terjedelmét a törvénykönyv 136/2014 sz. törvényében találja meg, amely 2014. 05.30.-án lépett hatályba. (a továbbiakban „Tk“). A fogyasztó tisztában van azzal, hogy az eladó feldolgozza az adatait, mint amilyen a név és vezetéknév, cím, azonosító szám, elektronikus postaicím, telefonszám (a továbbiakban „személyes adatok”).
  2. A fogyasztó tudomásul veszi, hogy a személyes adatait (bejelentkezés után a fiókjában, webáruházon keresztül a megrendelésben) helyesen és igazság szerint tünteti fel és köteles haladéktalanul értesíteni az eladót, ha változás történik a személyes adataiban. 
  3. A megadott személyes adatokat csak az eladó dolgozza fel vagy az ő általa felhatalmazott személy. A harmadik személy számára csak a hatályos jogi előírások alapján lesznek elé tárva (főként jogi vagy büntetőjogi eljárások idején vagy a posta szállítóinak számára). Abban az esetben, ha a szállítószolgálat által van küldemény szállítva a személyes adatait (név, vezetéknév, cím, telefonszám, email) megadjuk a szállítónak, amelyet a fogyasztó választott ki.   
  4. A személyes adatokat az eladó külön szabályozás szerint dolgozza fel.  A személyes adatok elektronikus úton lesznek feldolgozva automatizált módszerrel vagy nyomtatott formában nem automatizált módszerrel. 
  5. Abban az esetben, ha a fogyasztó feltételezi, hogy az eladó vagy fogyasztó a személyes adatokat a törvénnyel ellentétesen dolgozza fel, kérvényezheti az eladót vagy a közvetítőt az ennek megmagyarázására. A Tk. szerint a fogyasztó jogosult a helytelen, nem teljes vagy nem aktuális személyes adatok megjavítására és a további információk kijavítására, amelyeket a személyes adatokat tartalmazó listán találhatóak meg és amelyeket az eladó Tk. §28 1 bekezdése alapján dolgoz fel.   
  6. A fogyasztónak főként arra jogosult, hogy az engedélyt a személyes adatai marketingi célokra való felhasználását bármikor visszavonhassa vagy megváltoztathatja írásban vagy elektronikusan az eladó címére. A Tk. szerint a fogyasztó jogosult a helytelen, nem teljes, vagy nem aktuális személyes adatok megjavítására és a további információk kijavítására, amelyek a személyes adatokat tartalmazó listán találhatóak meg és amelyeket az eladó Tk. §28 1 bekezdése alapján dolgoz fel.   
  7. Az eladó, mint az információ rendszer üzemeletetője, további információkat a személyes adatok feldolgozásával kapcsolatban az internetes honlapján egy külön szekcióban tünteti fel.

 

Az Általános kereskedelmi feltételekben úgy hatályosak, ahogyan az az eladó internetes honlapján fel van tüntetve, és ahogyan azt a cég bizonyos szervei igazolták. 

 

Az általános kereskedelmi feltételek hatályba lépésének dátuma 2024. 07. 01.